Pożegnanie: Tomek Pyć

Dziś dowiaduję się, że niespodziewanie zmarł Tomek Pyć. Pamiętam go jako młodego, świetnego dziennikarza telewizyjnego. Był jednym z filarów zaplecza legendarnej „Sondy„; sam też stworzył i z wielkim talentem prowadził liczne programy popularnonaukowe, jak choćby „Spektrum„; z tej racji można go uznać za prekursora dziennikarstwa komputerowego w polskiej telewizji. Był dziennikarzem rzetelnym, spokojnym, pracowitym. Po transformacji ustrojowej pozostał w TVP, ale jego ogromnego talentu – jak wielu innych – „odzyskana” przez pampersów „Firma” nie potrafiła wykorzystać. Pewno zresztą nie chciała: różnica klasy „nowych” i „starych” byłaby tak porażająca, że widz nie byłby w stanie tych „nowych” przyjąć inaczej, jak zasłużoną drwiną. Lubiliśmy się bardzo. Odszedł dużo za wcześnie.

12 myśli w temacie “Pożegnanie: Tomek Pyć

  1. Czy wie Pan, panie Bogdanie, co było przyczyną tej przedwczesnej śmierci Tomasza?
    Pytam, ponieważ pisywaliśmy do siebie listy, udzielaliśmy się na tym samym forum (oboje jako moderatorzy), razem robiliśmy spis odcinków SONDY, więc naturalnym jest, że mnie to osobiście dotyka i interesuje.
    Jeśli Pan (bądź ktokolwiek inny) wie, to proszę o odpowiedź.

    Polubienie

  2. Przes przypadek zajrzałem na tę strone i jestem w szoku……
    Wychowałem się na SONDZIE, to dzięki temu programowi i sposobowi w jaki był prowadzony – zarażony zostałem bakcylem techniki. Dzisiejsze programy popularnonaukowe to w zasadzie reklamy – nic poza tym.

    dziękuję , Panie Tomaszu…
    Dziękuję panie Andrzeju, panie Zdzisławie

    PS. Codziennie oglądam jakiś odcinek Sondy ( uzbierałem około 120…. )

    Polubienie

Możliwość komentowania jest wyłączona.