I tak trzymać!

Zwycięska ekipa

Mógłby ktoś pomyśleć, że ostatnio ten blog (czyli, jak ktoś życzliwy powiedział, propaganda sukcesów III RP) został zdominowana przez naukę w ogóle, a przez matematykę i informatykę w szczególności. Może to i trochę racja, ale sukcesy tych  akurat  dziedzin życia społecznego wydają mi się cokolwiek ważniejsze od paru medali olimpijskich czy nawet zdobycia światowej popularności przez jakiegoś wyżelowanego celebrytę. A najlepiej, gdy te sukcesy łączą ze sobą naukę z gospodarką, czy dokładniej rzecz ujmując z biznesem.

Oto dzisiejszy komunikat znanej Państwu zapewne skądinąd firmy Google. Znający się na rzeczy zapewne po przeczytaniu tego komunikatu długo przecierali oczy: zdarzyło się mianowicie coś, co nie zdarzyło się dotychczas ani razu. Jeden z najważniejszych laurów Google’a padł łupem kolejnej polskiej ekipy; powiedzmy z góry, że dotychczas w omawianym poniżej konkursie nie zwycięzył jeszcze nigdy nikt z Europy.

Oto komunikat:

Polscy studenci globalnym zwycięzcą Google Online Marketing Challenge

Zespół studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie wywalczył tytuł Globalnego Zwycięzcy w organizowanym przez Google światowym konkursie marketingu internetowego Online Marketing Challenge, pokonując ponad 11 tys. uczestników z 86 krajów.

Zwycięski zespół tworzy grupa przyjaciół: Piotr Wawrysiuk, Kamil Borkowski, Joanna Sakowska, Aneta Maliszewska oraz Łukasz Kanownik. Opiekunem naukowym grupy jest dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu Wartości Klienta SGH. Studenci, chociaż wcześniej nie wiedzieli wiele o Google AdWorlds, stworzyli zgrany zespół i zbudowali internetową kampanię marketingową z 330% zwrotem z inwestycji dla polskiej firmy Rowery Embassy. Tym samym stali się pierwszą drużyną z Europy w historii konkursu, która wywalczyła tytuł Globalnego Zwycięzcy. Do wzięcia udziału w konkursie studentów SGH zachęciły poprzednie sukcesy kolegów z ich uczelni (3 lata z rzędu SGH wygrywało w skali europejskiej).

Google Online Marketing Challenge jest jednym z największych światowych konkursów dla szkół wyższych, a jednocześnie corocznym ćwiczeniem z zakresu marketingu internetowego. Umożliwia studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i prowadzenia kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google AdWords.

Zespoły biorące udział w konkursie mają za zadanie nawiązanie współpracy z lokalną firmą lub organizacją pozarządową, która nie korzystała w ciągu ostatnich 6 miesięcy z reklamy AdWords. Studenci opracowują strategię marketingową uwzględniającą przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej w wyszukiwarce. W ramach tegorocznej edycji konkursu zespoły miały do dyspozycji budżet na reklamę AdWords w wysokości 250 USD. Zespół z SGH współpracował z firmą Rowery Embassy z Warszawy rozpowszechniającą w Polsce kalifornijskie rowery Beach Cruiser. Celem kampanii było zwiększenie sprzedaży poprzez poinformowanie klientów o ofercie sklepu i zachęcenie do odwiedzenia strony.

W kampanii promocyjnej studenci skupili się na reklamie w wyszukiwarce internetowej. Tworzone reklamy tekstowe były dopasowane zarówno do treści wyszukiwanych przez internautów jak i zawartości strony Rowery Embassy.

Decyzję o wyborze najlepszych drużyn podjęło jury złożone z autorytetów akademickich reprezentujących renomowane światowe uczelnie. Globalny Zwycięzca Google Online Marketing Challenge z SGH w nagrodę odwiedzi główną siedzibę Google w Mountain View w Kaliforni, każdy z uczestników otrzyma także laptopa i inne nagrody rzeczowe.

W tegorocznej rywalizacji wzięło udział ponad 11 tysięcy uczestników z 86 krajów. Pełna lista laureatów Google Online Marketing Challenge 2012 znajduje się na tej stronie .

Co tu dodać, proszę Państwa? Chyba tylko uśmiech satysfakcji i gratulacje. Myślę, że ci młodzi ludzie o przyszłość nie muszą się już martwić.

2 thoughts on “I tak trzymać!

Możliwość komentowania jest wyłączona.