W kwestii estetyki

Przyznam, ża nagła cholera mnie bierze, gdy słyszę, że Platforma nie może wchodzić w układy z SLD „ze względów estetycznych”. W domyśle: SLD jest nieestetyczne, a fe, fi donc! Estetyczny był więc Lepper i posłanka Hojarska, estetyczny – Giertych i jego koszmarni weszpolacy – nieestetyczni dystyngowany Janusz Zemke, wytworny Szmajdziński albo poliglota Iwiński. Estetyczny jest Przemysław Edgar (obok) i – naturalnie, naturalnie – podgardle telewizyjne Urbański oraz świętoszkowaty, zakłamany Gowin. Prawdopodobnie estetyczny – choć może trochę „kontrowersyjny” jest także Rydzyk (popatrzcie na pewne smakowitości dalej)…

Oczywiście, nie chodzi tu o estetykę sensu stricto, tylko o przenośnię, o – że tak powiem – estetykę moralną. A no właśnie…

A oto smakowite (wysoce estetyczne, naturalnie w powyższym sensie) cytaty z radiomaryjnych rozmów na antenie; wyciąg dostałem od kolegi, bez komentarza. Tak samo publikuję.

Głoszą litość dla człowieka (bo jest Żydem, biedactwo):

Słuchaczka: – Skąd się w Polsce bierze ten antysemityzm? Ja jestem właśnie
takiego pochodzenia…

O. Jacek: – Współczujemy pani wszyscy… 

Głoszą dbałość o zdrowie:

Słuchacz: Postanowiłem w następnych wyborach głosować na Platformę Obywatelską.
O. Rydzyk: – No to pan cierpi na schizofrenię. Trzeba się przebadać, a ja pana na razie wyłączam. 

Głoszą poparcie dla gospodarki :

Słuchacz: Ja już pięć godzin do was dzwonię i dopiero teraz się dodzwoniłem. Chciałbym zaprotestować przeciwko temu, że wy tak bez przerwy na tych Żydów nadajecie…
O. Rydzyk: No to niech pan sobie następne pięć godzin jeszcze do nas podzwoni. 

Głoszą higienę:

O. Rydzyk:
– Mam właśnie w ręku program SLD. Nie wiem, czy ja te ręce potem domyję… 

Bronią przed grzechem:

Słuchaczka: – Niestety jestem za tym, że jak dziecko jest chore… to znaczy płód jest chory nieuleczalnie, to powinno się dopuszczać aborcję.
Prowadzący audycję: – To panią powinno się w pierwszej kolejności zabić, a nie to dziecko. 

Dbają o precyzję i konkrety:

Słuchacz: W Oświęcimiu nigdy nie było komór gazowych. Ta propaganda głoszona jest przez lobby homoseksualistów amerykańskich.
O. Piotr: – Chyba przez lobby żydowskie.
Słuchacz: – A to nie na jedno wychodzi? 

Ostrzegają przed złem wszelkim:

Słuchaczka: – Słuchałam pana wypowiedzi i muszę przyznać, że była ona na bardzo niskim poziomie, wręcz na poziomie żenującym.
O. Rydzyk: – Widzicie… to telefonował do Radia Maryja szatan, choć o niewieścim głosie. A jeśli to nie sam szatan dzwonił, to jego niewolnik o imieniu Urszula.

Popierają tradycje, walczą z deprawacją:

Słuchaczka RM: – Zawsze jestem zabezpieczona i noszę przy sobie prezerwatywę. I co w tym złego? Ktoś by powiedział, że jestem puszczalska…
O. Jacek: – No więc jest pani puszczalska… Na szczęście… to znaczy, niestety… 

I do tego wprawiają się w jasnowidzeniu:

Słuchacz:– Ksiądz nie chciał pochować za darmo mojego ojca. Jak się zapytałem, co mam zrobić, bo jest lato i gorąco, to on odpowiedział: „Zamarynuj go sobie”.
Prowadzący audycję: – No… pan jest chyba członkiem SLD. 

5 thoughts on “W kwestii estetyki

  1. Już kiedyś czytałam kilka z powyższych cytatów i do tej pory się zastanawiam, co tkwi w głowach osób odpowiedzialnych za istnienie i działalność „Radio Maryja”.
    Czy ten pan Rydzyk i jego świta naprawdę wierzą w to co głoszą? A może jest to jakiś podziemny eksperyment, dotyczący zdolności manipulacjnych przy pomocy fali radiowych?
    Mój mąż, który nie jest Polakiem, przez długi czas nie chciał mi uwierzyć, że takie teksty pochodzą z „polskiego, katolickiegio” radia.

  2. Wyjątkowe perełki mowy polskiej. I to przesłanie z Kazania na górze; ,,pojednaj i pogódź się z bratem”, ,,miłujcie się”…
    Tak bywa, kiedy ,,górę” myli się ze wzgórzem watykańskim, posłannictwo sprowadza do krucjaty a Jezusa zastąpiło Mammonem.
    Cóż, przynajmniej nie mamy wątpliwości co do duchowego rodowodu toruńskiego trickstera-wypisz wymaluj biblijny Cham. Czarny charakter.

  3. To radio ma Maryją tyle samo wspólnego co Ziobro ze sprawiedliwością. Lubię czasem posłuchać, a szczególnie „Rozmów niedokończonych”, bo wtedy wiem, że jestem normalny :)Taki własny test na normalność.

  4. Hm… i kto by pomyślał że lewicowy blog będzie mnie zachęcał do słuchania Radia Maryja… ? 😉

    Dawno nie słuchałem, muszę sobie przypomnieć tę stację.

  5. Można by się zastanowić nad poczuciem estetyki faceta, który:
    1. bez obrzydzenia korzysta z usług tercetu egzotycznego Miodowicz-Brochwicz-Jarucka,
    2. po ponad dwudziestu latach małżeństwa bierze ślub (kościelny) z własną żoną,
    3. wmawia elektoratowi, że jego ugrupowanie w sposób istotny różni się od poprzednio rządzących w sytuacji , gdy tak naprawdę jest to PiS-bis.

    Pozdrawiam, T.

Możliwość komentowania jest wyłączona.