Coś się dzieje dziwnego…

Nie, nie mam na myśli serii dzisiejszych zatrzymań (Kaczmarek, Kornatowski, Netzel – jak dotychczas). Czegoś takiego należało się spodziewać: przecież co najmniej dwaj z nich jutro składaliby zeznania w Sejmie… Dziwi mnie natomiast następujący komunikat, który wyczytałem w MediaRun.pl: KRRiT podjęła uchwałę o wszczęciu postępowania o cofnięciu koncesji kanałowi 4fun.tv. Przy okazji rada upomniała również kanał Superstacja.
– Na skutek uporczywego i rażącego łamania w programie 4fun.tv. przepisów ustawy o radiofonii i telewizji w zakresie ochrony małoletnich, ze względu na znaczny stopień negatywnego oddziaływania tego programu na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich, a tym samym wystąpienie realnego zagrożenia dla ich rozwoju, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwałę o wszczęciu postępowania o cofnięcie koncesji temu nadawcy na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 2 ustawy – czytamy w komunikacie KRRiT.

Co na to 4fun.tv? – Do tej pory nie otrzymaliśmy żadnego oficjalnego pisma z KRRiT. Jeśli takowe otrzymamy wtedy złożymy stosowne oświadczenie – mówi nam Agnieszka Dubik z agencji Core PR, która obsługuje kanał.
Rada po zapoznaniu się z wynikami monitoringu Superstacji na podstawie art. 10 ust.4 ustawy o radiofonii i telewizji podjęła uchwałę nakazującą koncesjonariuszowi zaniechania działań w zakresie naruszania przepisów tej ustawy w zakresie ochrony małoletnich oraz w sprawie kwalifikowania audycji lub innych przekazów mogących mieć negatywny wpływ na ich rozwój fizyczny, psychiczny lub moralny.
– Zarząd Superstacji przygotuje oświadczenie dla prasy w najbliższym czasie – informuje lakonicznie Elwira Rusowicz z Superstacji.
Mój komentarz: Dziwna jest nagłość działania madame Kruk. Zwłaszcza w połączeniu z tymi zatrzymaniami. Coś mi to pachnie tym, że lada moment dowiemy się o Koszmarnie Wielkim Spisku (Prochowym?) i konieczności podjęcia Kroków Nadzwyczajnych dla Ratowania Państwa (tzn. państwa Kaczyńskich). Obym był złym prorokiem. Oby się okazało, że jestem przewrażliwionym stetryczałym staruszkiem. Inna sprawa, że ta 4fun.tv – z tego co widziałem – była po prostu kolejną idiotenstacją; z drugiej strony poziom Superstacji w ostatnich tygodniach wyraźnie rósł…

Coś się dzieje dziwnego. Trzeba uważać.

8 thoughts on “Coś się dzieje dziwnego…

  1. a tak przy okazji zatrzymań, to coś mi się skojarzyło (z cyklu nihil novi sub sole), ale to długie, więc zapraszam do mnie wszystkich, którzy w historii się lubią babrać troszkę…

  2. CHyba juzpisałem że gdzie regulator mediów, tam i nożyczki. Wcale mnie nie dziwi, ani nawet oburza, że ktoś tego instrumentu (odbieranie koncesji) użył, lecz to, że ów instrument istnieje.

  3. @Oliveira:
    No nie wiem. Zespół, irokez, toż to na pewno promowanie szatana, homoseksualizmu, narkotyków i wszystkiego, co złe (nie zapominając o liberalizmie) 😉

  4. Hmmm… a co takiego pokazuje 4fun.tv? Jedyne, z czym mi się ta stacja kojarzy, to to, że zrobiła kiedyś wywiad z moim zespołem, miałem wtedy irokeza, ale to było parę lat temu i raczej nie za to ich madame Kruk upomina 🙂

  5. no dobra, niech będzie że moralność… tylko ten pretekst nie przemawia do mnie wcale, bo o ile w wypadku 4funTV jeszcze można (jakby tak dobrze poszukać) znaleźć tzw. treści „nieodpowiednie”, to przeglądając ramówkę Superstacji poważnie się zastanawiam cóż oni mają do rozwoju moralnego małoletnich… Wiadomości, pogoda, publicystyka i Superwoman (no chyba, że telezakupy)… Fakt, że bywają krytyczni i złośliwi nie daje nikomu chyba powodów, żeby nazwać ich demoralizatorami młodzieży – albo ja jestem jeszcze potwornie naiwna…

  6. toż czas zadbać o Moralność Małoletnich (= skoro Wyborcy Moherowi wymierają…)
    wiem, brutalne.
    jak Ci Paranoicy, którzy nami dziś…

Możliwość komentowania jest wyłączona.