Szklany zgrzyt

szklokontaktowe1.jpgLubię „Szkło kontaktowe„, satyryczno-publicystyczny program TVN24. Wolę, gdy prowadzi je G. Miecugow niż T. Sianecki, choć i ten drugi jest akceptowalny. Ale Miecugow traktuje swoje prowadzenie bardziej serio: jego ironia i szyderstwa z głupoty polityków są – w moim odczuciu – o wiele bardziej dotkliwe, pełne wiarygodnej inteligenckiej pogardy, obrzydzenia i lekceważenia w stosunku do całej tej masy prostaków i hipokrytów, która zalęgła się ostatnio w naszym życiu publicznym. Sianecki zbyt wyraźnie daje do zrozumienia, że czasami błaznuje dla samego błazeństwa; widac też niekiedy, że usiłuje być obiektywny. Jakby nie rozumiał, że obiektywna drwina to sprzeczność sama w sobie. Czasami jednak w tym udanym i lubianym programie cos mi zgrzyta…

Tak było wczoraj. Sianecki wraz z partnerem robili sobie żarty z licznych idiotyzmów, złamań prawa i nadużyć uprawnień, jakie miały miejsce w trakcie posiedzenia komisji sejmowej ds. samorządu; chodzi mi o to posiedzenie, na którym skasowano Pawlaka i odwołano wysłuchanie publczne w sprawie nowelizacji ordynacji wyborczej.

No i – tym razem było niedobrze. A to z tej przyczyny, że to już nie jest temat do żartów ani kpinek. Myślę, że sytuacja nie jest w najmniejszym stopniu zabawna. Trzeba bić na alarm: to państwo jest konsekwentnie niszczone przez bezczelnych tępych fanatyków, z miedzianymi czołami wypowiadających publicznie brednie, oszczerstwa i kłamstwa. Wierzcie mi, jestem przerażony tym, co się tu dzieje.

stop.jpg

8 myśli na temat “Szklany zgrzyt

  1. >> A.W.
    szanuję Twoją postawę, wątpliwości i Poglądy. tak.
    ale uwierz: to nie tylko Łże-Wrzask; i nie tylko Byli Aparatczycy…
    nie idziemy w Dobrą Stronę.
    a ja wiele widziałem.
    i nie histeryzuję z byle powodu.

    Polubienie

  2. 1992 odwoływał Pawlak – dziś odwołano jego. Tamte odwołania nie budziły sprzeciwu /może tylko w wąskim gronie/ to, odwołanie to niemalże zamach stanu.

    Polubienie

  3. ja w takich chwilach staram sie pamietac o jednym z ostatnich wywiadow ze Stanislawem Lemem, w ktorym stwierdzil, ze kaczory popsuja (glownie krwi, ale tez i panstwa) swoje, ale nie sprowadza nas do poziomu bialorusi i za kilka lat odejda i nic wielkiego sie nie stanie. staram sie o tym pamietac. bardzo sie staram.

    Polubienie

  4. Panie Bogdanie — nie, nie jest zabawna. Tak, trzeba bić na alarm. Mnie też to przeraża. Nie, nic nie zdziałamy, póki jest nas kilkuset lumpen-intelektualistów z blogami. A ludzie nie wyjdą na ulicę, póki mają (w zarysach) co jeść i póki są igrzyska — a nowa ustawa lustracyjna zapewnia, że igrzyska będą jeszcze długo.

    Polubienie

  5. to prawda.
    my tak mamy „narodowo” — z wszystkiego sobie żartujemy. taka obronna reakcja. Car? śmiech… bolszewik? toż trzewik

    ja myślałam że to śmieci
    że to gówno drogą leeci
    a to sowjeci, sowjeci, sowjeeciii!

    ja myślałam że to trzewik
    co przypadkiem wdepnął w chleewik
    a to bolszewik, bolszewik, bolszeeewik!

    i tak dalej. to dobre jest:

    („łodiridi dla młodzieży / w skierniewicach 3 kotłownie / jak gonili hitlerowca / to mu opadały spodnie…” Salon Niezależnych „telewizja” 1972 r.)

    bo czasem obala Zbyt Nadęte Pomniki. ale teraz robi się chyba zbyt śmiesznie; tak, że aż ponuro.
    no, ale jakoś odreagować musimy; skoro to jeszcze 3(?) lata..;-((

    Polubienie

Możliwość komentowania jest wyłączona.