Nowość w serwisie WordPress

Odnotowuję z przyjemnością nowe funkcje (nie funkcjonalności, jak to lubią pisać żurnaliści komputerowi minorum gentium) w serwisie WordPress. Przede wszystkim został spolszczony (co mnie zresztą lekko skołowało, bo musiałem się w kilku przypadkach domyślać znaczenia… polskich opcji). Dodano mu także kilka mozliwości analizy tagów itp. – ale, co mnie najbardziej zwachwyciło, możliwość dodawania nie tylko obrazków, lecz i filmików wideo z paru popularnych serwisów.

Uruchomienie odtwarzania jest proste: kliknij strzałkę na środku obrazka:

7 myśli na temat “Nowość w serwisie WordPress

  1. Ad 5: przyczyna może być taka, że robisz spację po [youtube=…i tak dalej. Nadto konstrukcja tej frazy może sugerować, że trzeba ją wpisywać w widoku kodu HTML (a wtedy właśnie będzie kicha); tymczasem trzeba ją po prostu dokładnie wpisac w edytorze WYSIWYG i chwilę poczekać.
    Ad 6: skąd się ta cholerna amerykańska maniera u nas wzięła? Pytanie retoryczne, bo wiadomo skąd: z głupoty i niechęci do czytania – faktycznie, nudnawego – słownika ortograficznego. W każdym razie robota nad tym spolszczaniem ma sens, więc jeszcze raz dziękuję za link.

  2. No, u mnie w każdym razie wariował, widziałem komentarze w panelu, nie widziałem na stronie…

    Jeszcze co do tłumaczenia WP, zmiany wprowadzone na stronie „translate” nie są widoczne od razu, będą widoczne po kolejnym „przerzuceniu” ich stamtąd do właściwych plików lokalizacyjnych.

    Parę dni temu poprawiłem chyba wszystkie „Teksty Pisane Z Użyciem Wielkich Liter W Taki Sposób” na normalne, ale nadal widać wszędzie stare wersje…

  3. WP wcale nie wariuje: pakuje do poczekalni wpisy zawierające aktywny odnośnik – i to jest rozsądne, bo chroni przed spamem. Dzięki za link, co nieco tam pomajstrowałem. I wszystkich namawiam, choć to cholernie pracochłonne i trzeba uważać jak diabli (nie tłumaczyć „na pałę, tylko sprawdzać kontekst, bo głupoty wyjdą!)

  4. Hmm… Mój komentarz się nie ukazał, zdaje się, że WP znowu wariuje… Krótko tym razem: tłumaczenia w dużej części zrobili sami użytkownicy WP.com; można je poprawić na translate.wordpress.com.

  5. Tłumaczenie jest tworzone przez samych użytkowników. Co gorsze kawałki poprawiłem, ale nie mam czasu robić tego sam.

    Aby popoprawiać, wchodzimy na http://translate.wordpress.com/ , ustawiamy język na polski i wybieramy „All Items” by uzyskać listę wszystkich tekstów.

Możliwość komentowania jest wyłączona.