Przyjrzałbym się temu „projektowi”…

ProjektRuszyła „Akademia Medialna MŚP”. Konsorcjum w składzie: Polska Agencja Prasowa S.A., Europejskie Centrum Przedsiębiorczości oraz poznańska agencja public relations Prelite od końca lipca do końca 2007 roku chce przeszkolić 1200 pracowników z blisko tysiąca małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie budowania strategii informacyjnej i prowadzenia relacji z mediami.

W konferencji prasowej inaugurującej działania projektu wzięli udział: Ada Kostrz-Kostecka, wiceprezes PAP, Monika Niewinowska, rzecznik prasowy Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Piotr Stefaniak, prezes EuCP oraz Jacek Trębecki, członek zarządu Prelite.

Szkolenia będą miały formę dwudniowych warsztatów, w trakcie których uczestnicy będą mieli możliwość sprawdzenia praktycznych umiejętności pracy przed kamerą czy mikrofonem, pisania komunikatów prasowych, a także otrzymają podstawową wiedzę na temat wykorzystania Internetu elementów relacjach elementów otoczeniem.

Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Działania 2.3. "Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki". Dzięki temu koszt szkolenia dla pracowników małych i średnich przedsiębiorstw nie powinien przekroczyć 250 zł. Taka cena powoduje, że na udział w szkoleniu będą mogli sobie pozwolić przedsiębiorcy, dla których cena rynkowych szkoleń z zakresu public relations stanowiła zbyt duży wydatek.

Tymczasem, jak pokreśliła wiceprezes PAP, Ada Kostrz-Kostecka, relacje z mediami dotyczą nie tylko wielkich koncernów i dużych firm, ale także właśnie małych i średnich przedsiębiorstw, które – chcąc skutecznie konkurować na rynku europejskim – muszą się sprawnie komunikować z otoczeniem na co dzień, nie tylko w sytuacjach kryzysowych.

Wagę umiejętności komunikacyjnych podkreślał także Jacek Trębecki, członek zarządu Prelite. Jego zdaniem, dzisiaj mamy do czynienia z barierą informacyjną w małych społecznościach oddalonych od dużych ośrodków. Bariera ta bierze się m.in. z tego, że przedsiębiorcy nie wiedzą, że mogą być źródłem informacji dla lokalnych mediów. Z kolei media lokalne poszukują miejscowych informacji, ale nie mają jej skąd pozyskać.

Prezes Europejskiego Centrum Przedsiębiorczości, Piotr Stefaniak, wskazywał brak umiejętności komunikacyjnych jako jedną z trzech słabości polskiego małego i średniego biznesu. Jako pozostałe wymienił niski poziom innowacyjności i zbyt małe umiejętności pozyskiwania kapitału. Projekt realizowany przez PAP, EuCP i Prelite ma na celu wskazanie przedsiębiorcom narzędzi, z których mogą korzystać, aby jedną z tych barier przełamać.

Organizatorzy Akademii Medialnej zaznaczają, że projekt nie jest adresowany do specjalistów PR. Jego zadaniem jest dotarcie do zainteresowanych przedsiębiorców z sektora MSP i przekonanie ich, że utrzymywanie kontaktów z mediami, szczególnie lokalnymi warto utrzymywać kontakty i że warto nauczyć ich jak się to robi.

Pierwsze zajęcia Akademii MŚP odbędą się pod koniec lipca. Informacje o szkoleniach są dostępne na stronie internetowej www.akademiamedialna.pap.pl (już wkrótce www.akademiamedialna.eu).

O projekcie:

Akademia Medialna MŚP ma na celu pomoc małym i średnim przedsiębiorstwom w zakresie korzystania z nowoczesnych narzędzi media relations oraz świadomego budowania strategii informacyjnej. Projekt obejmuje zasięg całego kraju i jest kierowany przede wszystkim do kadry menedżerskiej sektora MSP oraz do specjalistów, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje w zakresie media relations.
Projekt dofinansowywany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 2.3. "Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki" Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004 – 2006 i realizowany pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

O programie szkoleń:

Szkolenia w ramach „Akademii Medialnej” obejmują takie zagadnienia jak: relacje z mediami w strategii komunikacyjnej MSP, komunikowanie poprzez Internet, wykorzystanie Internetu w strategii komunikacyjnej, formy i organizację komunikowania z mediami, warsztaty z zakresu organizacji komunikowania z prasą, oraz komunikowanie werbalne – wykorzystanie radia w budowaniu wizerunku firmy oraz formy współpracy z telewizją lokalną. W realizacji projektu będą wykorzystywane nowoczesne technologie – m.in. Internet oraz studio telewizyjne. Warsztaty z tworzenia informacji prasowych, wykorzystania Internetu w kampaniach informacyjnych i w codziennej pracy firmy, a także elementy związane z zachowaniem przed kamerą czy przed mikrofonem pozwolą przedsiębiorcom na kompleksowe zapoznanie się z technikami PR oraz ich udziałem w prowadzeniu przedsiębiorstwa.

Mój komentarz: na miejscu różnych władz bardzo bym się uważnie przyglądał tej inicjatywie. Chodzi o setki, jesli nie tysiące uczestników. Po 250 PLN od łba, plus dofinansowanie (zapewne ze dwa-trzy razy więcej na głowę). A zatem firma organizująca zarobi duże pieniądze, zaangażowani wykładowcy – takoż; popatrzcie zaś na program szkoleń: jest naprawdę obszerny, zaplanowany zaś na dwa dni. Znam się na tym cokolwiek: przez dwa dni można tylko uczestnikom pomieszać w głowie i zrobić tzw. dobre wrażenie, o żadnej nauce nie ma mowy. Dalej; przyjrzyjcie się poniższemu obrazkowi:

Projekt

Zdjąłem go z witryny dzisiaj; jeszcze nie działa. Ale nie o to chodzi. Jest to statyczny gif, witryna – jako się rzekło – nie działa. Więc skąd po prawej stronie u dołu takie coś:

wycg

Jeszcze nie działa, a już opinie użytkowników?? Czy to aby nie jest mały kancik?

PS. O koalicji po kongresie PiS myślę tym bardziej to samo co zawsze. Trzeba zrobić wszystko, by ci ludzie przesatli szkodzić.

Reklamy