„The Guardian” uznany za najlepszy dziennik roku…

…przez British Press Awards. Jury przyznało gazecie nagrodę za zmianę formuły redakcyjnej i graficznej (w tym przejście do formatu "berlinki") we wrześniu 2005 r. W lutym tego roku The Guardian otrzymał wraz z Rzeczpospolitą prestiżową nagrodę The Word's Best-Designed Newspaper 2005 w konkursie orgnizowanym przez Society for News Design (SND).

The European Newspaper Awards przyznała mu niedawno główną nagrodę Europe's Best Designed Newspaper w kategorii "dzienniki ogólnokrajowe".
Strony internetowe The Guardian zdobyły dwie nagrody The Association of Online Publishers dla "Najlepszej witryny informacyjnej w Wielkiej Brytanii" i dla "Najlepszego zespołu redakcyjnego w dziedzinie sportu i piłki nożnej".

The Guardian jest największym sukcesem ubiegłego roku w Wielkiej Brytanii. Po zmianie formuły redakcyjnej i graficznej sprzedaż dziennika wzrosła o 6 %, podczas gdy brytyjska prasa codzienna traci czytelników (-3% w ostatnim kwartale 2005 r., wg brytyjskiego związku kontroli dystrybucji prasy, ABC-Audit Bureau of Circulation). Średnia sprzedaż The Guardian wynosi 395.000 egz.

Portal internetowy The Guardian jest najpopularniejszym z portali brytyjskiej prasy codziennej. The Guardian posiada obecnie 15 różnych serwisów internetowych, które są "globalnie dochodowe". Finansowane są prawie wyłącznie przez reklamę i odwiedzane są tak samo często w Wielkiej Brytanii jak w USA.

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “„The Guardian” uznany za najlepszy dziennik roku…

Możliwość komentowania jest wyłączona.