Skandaliczna decyzja wydawcy „Sukcesu”. Ocenzurowano felieton… nożyczkami.

ManuelaW najnowszym numerze miesięcznika 'Sukces' (wydawnictwo Multico-Press Sp. z o.o.) zabrakło felietonu Manueli Gretkowskiej. Dlaczego? – Wydawca miesięcznika „Sukces” oświadcza, że w numerze kwietniowym usunął stronę z felietonem Pani Manueli Gretkowskiej. Powyższą decyzję podjął w związku z naruszeniem przez Redaktor Naczelną Karolinę Korwin Piotrowską etyki dziennikarskiej i przepisów ustawy Prawo Prasowe, polegające na tym, iż w felietonie Pani Manueli Gretkowskiej, który ukazał się w numerze z lutego 2006 roku, zawarte były oczywiste błędy i przekłamania treści. W wyniku tych nieprawdziwych informacji Kancelaria Prezydenta RP przesłała na ręce Redaktor Naczelnej pismo z żądaniem sprostowania. Pani Karolina Korwin Piotrowska o powyższym nie poinformowała redakcji ani właściwego sprostowania nie zamieściła. Wydawnictwo dowiedziało się o tym, że takie pismo wpłynęło z artykułu w dzienniku „Rzeczpospolita”. Biorąc powyższe pod uwagę Wydawca, chcąc uniknąć ukazania się w miesięczniku „Sukces” odpowiedzi Pani Manueli Gretkowskiej na sprostowanie Kancelarii Prezydenta RP przed ukazaniem się tego sprostowania na łamach miesięcznika „Sukces” – zmuszony był podjąć opisaną wyżej decyzję – czytamy w oświadczeniu Dyrektor Wydawniczej Multico-Press Sp. z o.o. – Marioli Wiercińskiej przesłanym Wirtualnemedia.pl.

A co takiego podała "Rzeczpospolita?" Do redakcji "Sukcesu" napisała na urzędowym druku Anna Kamińska, dyrektor Biura Informacji i Komunikacji Społecznej Kancelarii Prezydenta. Prostując kilka błędów, które znalazły się w felietonie Manueli Gretkowskiej poświęconym m.in. braciom Kaczyńskim, nazwała jej tekst "pseudointelektualnym bełkotem naszpikowanym kłamstwami". "Dziwię się, że "Sukces" (…) otwiera swoje łamy na tego rodzaju publicystykę" -dodała.

– W reakcji na felieton Manueli Gretkowskiej napisała do mnie list i zadzwoniła Anna Kamińska z Kancelarii Prezydenta – opowiada "Rz" Karolina Korwin-Piotrowska, redaktor naczelna "Sukcesu". – Instruowała mnie, jak ma wyglądać gazeta. Odpowiedziałam, że nie ingeruję w treść felietonów.

Kamińska napisała do redakcji: "Rozważania Manueli Gretkowskiej na temat politycznych decyzji Jarosława i Lecha Kaczyńskich są nie tylko żenujące, ale i oparte na nieprawdziwych informacjach."

W swym tekście "Kły kłamią" Gretkowska rzeczywiście pomyliła kilka nazwisk i faktów (m. in. wspomniała, że Kaczyńscy stracili w dzieciństwie ojca, co jest nieprawdą). Kamińska skonstatowała: "Zapisana w konstytucji wolność słowa gwarantuje, że swoje wynurzenia mogą publikować "twórcy" tej miary co Gretkowska".

– Kancelaria Prezydenta ma prawo korygować błędy rzeczowe. Dodawanie epitetów nie licuje jednak z powagą urzędu – odpowiada Gretkowska.

Reklamy

2 uwagi do wpisu “Skandaliczna decyzja wydawcy „Sukcesu”. Ocenzurowano felieton… nożyczkami.

  1. decyzja — jest skandalem.
    ale p. Gretkowska powinna sprawdzić.
    to — w czasach Sieci — nie jest aż takie trudne…
    a tak: daje argument do ręki Tym Bolszewikom z PiS-u (tfu!). a więc (mówiąc jak marxiści, tfu!) — obiektywnie działa na ich korzyść
    ps.
    historię związku sowieckiego (tfu!) warto częściej przypominać. robi się coraz bardziej aktualna, niestety.

    Lubię to

  2. Zatkało mnie. Poprzedni analogiczny incydent zafundował nam ponad pół wieku temu wydawca… „Wielkiej Encyklopedii Radzieckiej”, kiedy po „zdemaskowaniu szpiegowskiej działalności” i ezgekucji niejakiego ?awrentija Berii abonentom tego wydawnictwa zalecono wycięcie zeń nożyczkami strony z hasłem BERIA, wklejenie natomiast przesłanej specjalnie strony z hasłem BERINGA, MORZE.
    Wzywam do bojkotu Multico-Press. Zrozumiem dziennikarzy tego pisma (redaktor naczelnej – nie; ale myślę, że miła i piękna pani Karolina wie co musi zrobić) jeśli nie rzucą pracy natychmiast; w końcu, trudno o zajęcie. Ale powinni to zrobić. Osobiście oświadczam, że nie wezmę do ręki niczego wyprodukowanego przez Multico-Press. Hańba.

    Lubię to

Możliwość komentowania jest wyłączona.